"Jestem optymistką " - rozmowa ze specjalistą ds. sprzedaży, Magdaleną Borowską

Przeprowadziliśmy rozmowę z Magdaleną Borowską, która w Enano pełni funkcję kierownika salonu.

Enano: Magdo, co pozytywnego ostatnio przytrafiło Ci się w życiu?

Magdalena Borowska: Nie zanotowałam, może dlatego, że jestem generalnie zadowolona, nie narzekam, jestem optymistką.

Enano: Jakie są początki Twojej drogi zawodowej w branży łazienkowej?

M.B.: Moją drogę związaną z branżą łazienkową rozpoczęłam przypadkowo, szukając pracy, krótko po szkole w 1999 r. trafiłam z polecenia koleżanki do sklepu z płytkami i wyposażeniem łazienkowym. Początki były trudne, ale ludzie, którymi się otaczałam bardzo dużo mnie nauczyli. Praca mnie zainteresowała, szczególnie nowe trendy, które szybko się zmieniały.

Enano: Jak długo pracujesz w Enano?

M.B.: W Enano pracuję 4,5 roku.

Enano: Jakie według Ciebie są główne zalety Salonu Enano?

M.B.: Główną zaletą Salonu jest przede wszystkim to, że można tu obejrzeć wszystko: od nowoczesnych, minimalistycznych aranżacji, po klasyczne i eleganckie wnętrza. Możliwość dotknięcia materiałów i zobaczenia ich w różnym oświetleniu może znacznie ułatwić podjęcie właściwych decyzji. W Salonie nasi Klienci mogą zakupić wszystko od wyposażenia łazienki oraz kuchni, które są przecież ważnymi pomieszczeniami w domu. W Salonie można dodatkowo liczyć na fachowe doradztwo, a to bardzo ważne.

Enano: Jak się zmieniła branża łazienkowa na przestrzeni tych 24 lat ?

M.B: Zmieniła się diametralnie. Dawniej były to tylko małe formaty płytek: 10 x 10 cm, 20 x 25 cm. Takich formatów już nie ma. Popularne były fale, dekory, szlaczki i wycinki koła na posadzce, mozaiki wałeczki na końcu, przy suficie, albo pośrodku. Jasne i ciemne płytki ścienne i ciemna podłoga i to był taki standard, powiedzmy 15 lat temu. Głownie małe formaty no i pastelowe kolory. Ceramika kolorowa, ale nie taka jak teraz czarna, grafitowa, wcześniej to były np. niebieski pastelowy, zielony. Pamiętam na jakimś etapie było to szalenie modne. Umywalki w kształcie muszli i toalety; głównie stojące, na nodze. Luxfery, z których stawiało się ściankę, do tego tylko kolorowa zasłonka i to tworzyło prysznic. No i kiedyś nie było deszczownic, tylko słuchawka. Były też półki pod lustrami, o co czasami pytają starsi Klienci. Są szafki, słupki, żeby przechowywać kosmetyki, ale lustra z półkami to już przeżytek.

Enano: Jakie zmiany nastąpiły w potrzebach Klientów?

M.B.: Zauważyłam, że trzeba mieć więcej cierpliwości do Klientów; poświęcić im więcej uwagi. Klient musi czuć się "dopieszczony":) Wcześniej Klient po prostu przychodził, obejrzał, to co było kupował. Nie było oczywiście takiego dużego wyboru jak teraz. Dopiero wchodziły salony z boksami ekspozycyjnymi. Klienci są bardziej wymagający. Potrzebują również wizualizacji, to jest już w standardzie praktycznie w każdym salonie. Klienci lubią kupować wszystko w jednym miejscu i jak sklep przypadnie im do gustu — wracają. Staramy się, żeby Klient otrzymał wszystko, czego potrzebuje do łazienki. Klient przyzwyczaja się do jednego sprzedawcy, zdarza się, że jeśli remontuje całą łazienkę, wraca do swojego doradcy, z którym nawiązał kontakt, więź i mu ufa.

Enano: Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

M. B.: Najbardziej w swojej pracy lubię ludzi, z którymi pracuję i atmosferę.

Enano: Z racji tego, iż nadzorujesz pracę pozostałych doradców, czy możesz określić jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry sprzedawca?

M.B.: Dobrego sprzedawcę cechuje: bardzo dobra znajomość produktów, wiedza, umiejętności komunikacyjne, zdolność rozwiązywania problemów, umiejętność słuchania, cierpliwość, radzenie sobie ze stresem, Dobry handlowiec powinien być również konkretny i przekonywający.

Enano: Co jest ważniejsze design czy jakość?

M.B.: Myślę, że to zależy od tego, jakie Klient ma potrzeby.

Enano: A dla Ciebie?

M.B.: Dla mnie i design i jakość muszą iść ze sobą w parze.

Enano: Co wolisz wannę czy prysznic?

M.B.: Oczywiście, że wannę!

Enano
: Jak spędzasz swój wolny czas?

M.B.: Lubię oglądać filmy, słucham muzyki. Jeżdżę rowerem. Uwielbiam chodzić po górach.

Enano: Jaki film, czy serial obejrzałaś ostatnio?

M.B.: "Ukochane dziecko", polecam.

Enano: Ulubiony kolor?

M.B.: Czerwony.

Enano: Ulubiona piosenka lub piosenka, którą często śpiewasz pod prysznicem?

M.B.: Mam prysznic, jednak wolę wannę. Nie śpiewam w wannie, ale lubię muzykę z lat 90. Głównie rock i pop.

Enano: Dziękuję serdecznie za rozmowę.



TagI

doradztwo, specjalista ds. kileta


Może Cię również zainteresować
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>